۱۶۵۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌جنوبی خودکفا شدند  
کد خبر: 4194337
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶

۱۶۵۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌جنوبی خودکفا شدند  

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای امسال یک هزار و 650 خانوار تحت حمایت این نهاد از گردونه حمایت خارج شده‌اند.

سیدرضا حسینی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی به گزارش ایکنا، به نقل از اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی، سیدرضا حسینی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی در برنامه رادیویی عطر مهربانی شبکه خاوران گفت: در راستای پالایش مددجویان مطابق برنامه پنجم و ششم توسعه باید سالیانه ۱۰ درصد کاهش آمار مددجویان را داشته باشیم. 

وی ادامه داد: از سال ۱۴۰۰ که آمار مستمری‌بگیران ۴۴ هزار خانوار بودند تاکنون پنج هزار خانوار از حمایت خارج و آمار تحت حمایت این نهاد به ۳۹ هزار خانوار رسیده است.

حسینی گفت: برخی از خانوارها به‌صورت موقت و شش ماهه تحت حمایت بودند و بنا به خدماتی نظیر جهیزیه و تحصیل که نیاز دارند تحت پوشش قرار می‌گیرد و در نهایت هر مددجو سه سال تحت حمایت است مگر سالمند و از کارافتاده باشند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه براساس برنامه ششم توسعه باید خدمات‌رسانی به سالمندان را برون‌سپاری و به مردم واگذار کنیم، افزود: در این راستا ۷۳ مرکز نیکوکاری در مساجد با ۹۱ مددکار رسیدگی به ۱۸ هزار پرونده سالمند را برعهده گرفتند.

وی همچنین گزارشی از آمار مکاتبات ارسالی مردم در سفر دوم رئیس‌جمهور ارائه کرد و افزود: از ۱۰۳ هزار نامه ارسالی ۴۵ هزار نامه مربوط به کمیته امداد بود که ۳۵ هزار نامه بررسی و به ۱۸ هزار مکاتبه با اعتباری معادل ۳۰ میلیارد تومان پاسخگویی شده است.

حسینی همچنین با اشاره به مراجعه ۱۸ هزار و ۱۶۵ نفر به‌صورت حضوری و الکترونیکی و ۲۴ هزار مکاتبه از ابتدای امسال گفت: همه درخواست‌ها و خدمات از طریق سامانه سها پیگیری می‌شود و دفاتر پیشخوان هم‌ در این رابطه تعامل خوبی دارند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی به سایر خدمات این نهاد در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: رایگان بودن هزینه‌های انشعابات و مصارف خانگی جامعه هدف یکی از این خدمات است و‌ از ابتدای امسال ۷۲۷ نفر انشعاب رایگان دریافت کردند.

وی بیمه تأمین اجتماعی ۹۹۷ مددجو، پرداخت ۵۰۰ فقره وام ودیعه مسکن به مبلغ ۲۴ میلیارد تومان و پرداخت ۴۲ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی به جامعه هدف امداد را در لیست دیگر خدمات به جامعه هدف گنجاند.

حسینی یادآور شد: افزون بر این بازنشسته شدن ۱۰۰ نفر از طریق بیمه تأمین اجتماعی، حمایت از دو هزار و 89 مادر باردار و شیرده، پرداخت هزینه بیمه روستایی دو هزار مددجو، حمایت از دو هزار و 500 بیمار صعب‌العلاج و پرهزینه، دو هزار و 570 خدمات دندانپزشکی توسط گروه جهادی، ارائه ۳۷ هزار خدمت درمانی به مبلغ هشت میلیارد تومان از دیگر خدمات ارائه شده به جامعه هدف است که در این راستا از هم استانی درخواست حمایت بیشتر را داریم.

انتهای پیام
captcha